Canterbury'deki Stafford House College'da Çok Fazla Türk Öğrenci Yok

canterbury'deki stafford house college'da çok fazla türk öğrenci yok

Deniz Yenidoğan

Ben bu programı öncelikle maddi açıdan uygunluğu sebebiyle seçtim. İngiltere’de uzun dönemli kurslar oldukça pahalı, üstelik burada yaşam bizim için çok pahalı. Burada bu kadar uzun süre kalabilmek için tek alternatifim bu programdı. Bizim ülkemizde çok yaygın olmadığı için yadırgıyoruz sanırım ama gördüm ki Avrupa ve Güney Amerika ülkelerinde oldukça yaygın. Ben açıkçası biraz geç kalmışım! Arkadaşlarım 20 - 24 yaşlarındalar. Çoğu üniversite öncesi veya dönem arasında veya bitirir bitirmez gelmişler.

Canterbury'deki kurs dönemi oldukça keyifli. Sabahları gramer sınıfı, öğleden sonraları seçmeli dersler var. İlginize göre 2 ders seçiyorsunuz. Çarşamba öğleden sonraları ders yok. Düzenlenen spor aktivitelerinden veya çevre gezilerinden birini seçebiliyorsunuz. Benim kursta olduğum dönem her cumartesi geziler ve pazartesiden perşembeye her akşam farklı aktiviteler düzenleniyordu, hala aynı hızda devam ediyor mu bilmiyorum. Ben tüm öğretmenlerimden memnun kaldım. Diğer personel de sevimli.

Canterbury, İstanbul’dan gidecekler için gerçekten çok küçük bir şehir. Fakat her şeyi var. (meraklısına söylemek lazım, gece klüpleri de dahil.) İngiltere’de her şehir küçük, sanırım tek büyük şehirleri Londra. Ben biliyorsunuz aile yanında kaldım, ailem sadece bir hanimdi! Biz her pazar günü değişik yerlere gezmeye gittik ev arkadaşlarım ve ev sahibimiz hep birlikte, akşamları sohbet ettik, Türk kahvesi içtik bol bol (neyse ki Türk kahvesini sevdiler!). Ben konuşma becerime en çok katkıda bulunan kişinin ev sahibim olduğunu düşünüyorum. Biz ev sahibimle ve ev arkadaşlarımla, ben otelime taşındıktan birkaç hafta sonra Londra'da buluştuk, dönüşte yine onunla birlikte kalacağım.

Açıkçası burada kimse sizi bizim alıştığımız misafirperverlikle karşılamıyor ama İngilizlerin soğuk olduklarını söylemek de haksizlik olur, belki biraz zaman alıyor ısınmaları! İlk başlarda bizim her merhabalaşıp her ayrılırken öpüşmemize şaşkınlıkla bakan ev sahibim beni otobüs garajına uğurlamaya geldiğinde ve Londra'da buluştuğumuzda uzanıp öptü beni. Stafford House'da çok fazla Türk öğrenci yok, bu iyi bir şey, ama ben açıkçası birkaç Türk arkadaşım olmasından çok memnundum. Bizim çalışacağımız otelleri ayarlayan, Ellie, tam bir Türk dostu. Oldukça hızlı konuşuyor, kimi zaman yetişmek zor ama sohbeti tatlı. Burada çalışma yerleri sadece otel değil, restorant da olabiliyor. Bana ilk başta bir balık restorantı önermişlerdi, ben biraz yaşımı bahane edip Cv'me koyabileceğim bir şeye ihtiyacım olduğunu söyledim, Ellie başlangıçta pek hoşlanmadı ama aynı gün yeni bir yer buldu. Gerçi burası Cv için uygun mu bilemiyorum?!

Güneyde New Forest bölgesinde Brockenhurst'de Rose and Crown isimli bir pub'da garsonluk yapıyorum. Kocaman bir pub-restaurant ve 14 odası var. Küçük bir otel mi demek lazım yoksa büyük bir restorant mı bilemiyorum.... Biz yerleşim için bir şey ödemiyoruz, yemeklerimizi istersek ve eğer mutfağın açık olduğu saatte çalışmıyorsak restoranttan 2,5 pound ödeyerek yiyebiliyoruz yada kendimiz alıyoruz. Staff yerleşimi konusunda çok bir şey beklememek lazım, durum açıkçası vasatin altında. Haftada bir tam gün ve işin yoğunluğuna göre kimi akşamüstleri izinli oluyoruz, burası oldukça küçük bir koy, akşamları değerlendirmek için pek bir şey yok. İzin günlerimde ben mümkün olduğunca yeni yerler görmeye çalışıyorum. Burada kazancımız haftalık 150-200 pound arası değişiyor, bu miktar burada yaşamak ve etrafı gezebilmek için yeterli. En büyük şansımız, tren istasyonumuz var, okulda yerleştirme aşamasında bu konuda ısrarcı olmak iyi olur....

Küçük yerlerde otobüsler erken saatte bitiyor genelde. Her şey ve her yer için bol bol broşür hazırlamışlar, etrafta neler olduğunu öğrenmek kolay. Ben buraya gelmeden önce bir İngiltere gezi kitabi edindim, ondan da oldukça faydalandım. Kursta (ben Upper-Intermediate sınıfındaydım) İngilizce Türkçe sözlük kullanamıyoruz. Taşınabilir boyutta bir İngilizce-İngilizce sözlük ve kendi gramer kitabimizi getirmek iyi olur. Okul kütüphanesinde gramer kitabı yok. Hikaye kitapları ve kasetleri var, eski moda bir walkman faydalı olur. İnternet erişimi oldukça sıkıntılı, ucuz bir lap top getirmek iyi fikir.

Herkese selamlar, görüşmek üzere....

Deniz YENİDOĞAN

İdealsas Farkı ile Yurtdışında Eğitim

Bizi Tercih Eden Öğrencilerimize Sunduğumuz Garantiler

Ücretsiz Danışmanlık

Ek bir ücret ödemenize gerek kalmadan tüm başvuru, kayıt, konaklama yerleştirme ve vize işlemlerinizi sizin yerinize biz yapıyoruz!

En İyi Fiyat ve Avantajlar

Çalıştığımız okulların resmi ücretleri üzerinden bize özel verdikleri tüm özel indirim ve fırsatları size sunuyoruz!

Güvenirlik ve Hız

Okullarımızın tamamı yetkili kurumlar tarafından onaylı ve garantili olup her birinin resmi acentesi olduğumuzdan tüm işlemlerinizi 48 saat içinde tamamlıyoruz!

7/24 Destek

Gerek gitmeden önce gerekse gittikten sonra size Türkçe olarak kesintisiz destek ve yardımda bulunuyoruz!

22 Yıllık Deneyim

2002'den bu yana Yurtdışında Eğitim ve Work&Travel da Türkiye'nin en çok tercih edilen, güvenilir acentesiyiz!

17.468 Öğrenci

%100 memnuniyet garantisi ise her yıl binlerce öğrenciyi yurt dışına gönderiyor ve eğitimlerini sağlıyoruz!

Duyuru & Fırsatlar

Yurt Dışında Eğitim Hakkında Bulabileceğiniz Herşey

Her Zaman Size Uygun Bir Seçeneğimiz Var

Yurtdışı için İlk Adımını At!

Aradığınız Eğitim ve Programı Bulamadınız mı? Merak Ettiğiniz Daha Çok Detay mı Var? Alanında Uzman Danışmanlarımız Sizi Arayıp Tüm Sorularınıza Cevap Vermek için Bekliyorlar!

Biz Sizi Arayalım

Captcha

Göndere tıklayarak sizinle iletişime geçmemize izin vererek Gizlilik ve Çerez Politikalarımızı kabul etmiş sayılırsınız.