İngilizcem Kötü Diye Buradan Giderken Yapamam Diye En Çok Korkan Bendim

ingilizcem kötü diye buradan giderken yapamam diye en çok korkan bendim

Halil İbrahim Kurt

Merhaba arkadaşlar ben Halil. Geçen yaz work and travel ile Amerika’ya gittim. South Carolina’nın Myrtle Beach şehrinde Steak’n Shake isminde bir restoranda 3 ay 20 gün çalıştım. Arkadaşlar buradan giderken en çok ben orada yapamam diye korkan kişilerden birisiydim. Korkmamın nedeni İngilizcemin çok kötü olması hatta vizeyi alırken bile çok heyecanlanmıştım. Her gün alabilir miyim diye İdealsas’da benimle bire bir ilgilenen Aydın Bey’i arıyordum. Neyse ki tek sefer de aldım. Yola çıkacağım son gün Aydın Bey bana havaalanında, uçakta ve oraya varınca ne yapacağımı anlattı. Tabi ilk kez böyle bir yolculuğa çıkacağım için hem korku hem de heyecanlıyım fakat uçakta ve indiğimde her şey bana anlatılanlar gibi geçtiğinden dolayı bayağı rahatlamıştım.

Hiç sorun olmadı değil tabi böyle bir riske girmenin en güzel yanı da yaşayarak öğrenmek ve sorunlarla tek başına savaşmak. En büyük sorunumuz kalacak yer oldu. İlk kaldığımız motel hem pahalı hem de işe bayağı uzaktı. Bir diğer problem otobüsler otobüslerin hareket saatlerini biliyorduk fakat geçtiği yeri bulamayınca kaçırıyorduk. Kaçırınca taksi çağırıyorduk fakat taksiler çok pahalı fakat bizden sonra gelen arkadaşlar çok konuda bizden çok şanslıydı. Onlar geldiğinde kalacak yeri de otobüs sorununu da çözmüştük. Aslında en önemlisi iş fakat biz o konuda çok şanslıydık. Bize İdealsas’ın söylediği gibi haftalık saatleri olsun alacağımız ücretler olsun aynısıydı. Orada yine Türk arkadaşlarımızı gördük işi istediği gibi olamayınca bütün düzenleri bozulmuştu. Bazıları geri dönmeyi düşündü bazıları ise eyalet değiştirmek zorunda kalmıştı.

Başta da söylediğim gibi İngilizcem iyi olmadığından dolayı en çok korktuğum işte başarısız olmak veya atılmak. Buda beklediğim gibi olmamıştı. Buradan giderken arkadaşım bana korkma sen bu güler yüzünle en iyisi olur ve çok iyi anlaşırsın söylemişti. Nitekim öylede oldu işte hiç sorun yaşamadım hatta müdür benim çok iyi olduğumu söyledi. Kısa zamanda bulunduğum bölümde adeta vazgeçilmez olmuştum. Birde arkadaşımın söylediği gibi güler yüzüm sayesinde adeta oranın maskotu olmuştum. Dönmeme yakın fotoğrafımı panoya asıp güler yüzümden dolayı beni örnek gösterdiler ve CHI’dan çalışmamdan dolayı teşekkür maili aldım.

Arkadaşlar gördüğünüz gibi ne dil önemli nede tecrübe biraz güler yüz birazda saygı, sevgi oldu mu inanın yapamayacağınız ülke, başaramayacağınız iş yok. Arkadaşlar ben orda birde kaza geçirdim. Caddenin ortasından giderken başım döndü ve arabanın önüne düştüm. Bisikletim kırıldı beni ambulansla hastaneye kaldırdılar. Neyse ki çok kötü bir şey yoktu.  Fakat çıkışta duyduğum rakamla şaşırdım iki sargı bezi için 185 dolar istediler veya varsa Insurance istediler neyse ki Türkiye’den bana vermişlerdi ve onu verdim ve parayı ödemekten kurtardım.

Dahası da var bütün bu tecrübelerin yanında en güzel şekilde eğlendim. Bir tatilde yapabileceğim her şeyi yaptım ve hiç görmediğim sadece sinemalardan görebileceğim yerleri gördüm.

Halil İbrahim KURT

İdealsas Farkı ile Yurtdışında Eğitim

Bizi Tercih Eden Öğrencilerimize Sunduğumuz Garantiler

Ücretsiz Danışmanlık

Ek bir ücret ödemenize gerek kalmadan tüm başvuru, kayıt, konaklama yerleştirme ve vize işlemlerinizi sizin yerinize biz yapıyoruz!

En İyi Fiyat ve Avantajlar

Çalıştığımız okulların resmi ücretleri üzerinden bize özel verdikleri tüm özel indirim ve fırsatları size sunuyoruz!

Güvenirlik ve Hız

Okullarımızın tamamı yetkili kurumlar tarafından onaylı ve garantili olup her birinin resmi acentesi olduğumuzdan tüm işlemlerinizi 48 saat içinde tamamlıyoruz!

7/24 Destek

Gerek gitmeden önce gerekse gittikten sonra size Türkçe olarak kesintisiz destek ve yardımda bulunuyoruz!

17 Yıllık Deneyim

2002'den bu yana Yurtdışında Eğitim ve Work&Travel da Türkiye'nin en çok tercih edilen, güvenilir acentesiyiz!

17.468 Öğrenci

%100 memnuniyet garantisi ise her yıl binlerce öğrenciyi yurt dışına gönderiyor ve eğitimlerini sağlıyoruz!

Duyuru & Fırsatlar

Yurt Dışında Eğitim Hakkında Bulabileceğiniz Herşey

Her Zaman Size Uygun Bir Seçeneğimiz Var

Yurtdışı için İlk Adımını At!

Aradığınız Eğitim ve Programı Bulamadınız mı? Merak Ettiğiniz Daha Çok Detay mı Var? Alanında Uzman Danışmanlarımız Sizi Arayıp Tüm Sorularınıza Cevap Vermek için Bekliyorlar!

Biz Sizi Arayalım

Captcha

Göndere tıklayarak sizinle iletişime geçmemize izin vererek Gizlilik ve Çerez Politikalarımızı kabul etmiş sayılırsınız.